Kundeservice
Levering
Jeg har ikke mottatt varen
Normal leveringstid er 3-6 virkedager. De fleste av våre ordre blir sendt med Postnord og du kan spore sendingen i Postnord appen. Har du ikke mottatt boka etter 7 virkedager, vennligst ta kontakt med oss på post@jarenforlag.no, så vi kan sjekke at vi har fått riktig adresse og kontakte distributør.
Jeg har ikke mottatt bestillingsbekreftelse. Er min bestilling registrert?
Du vil få bekreftelse på epost etter at du har bestilt. Sjekk gjerne i søppelpost / spamfilteret ditt hvis du ikke finner den i vanlig innboks. Vennligst send oss en e-post til post@jareforlag.no hvis du ikke får bekreftelse, slik at vi kan sjekke at bestillingen har gått gjennom og at vi har riktig epostadresse.
Har fått melding fra distributør om at bok er levert hos meg, men har ikke fått den?
Ta kontakt med oss så snart som mulig på e-post post@jarenforlag.no hvis du ikke har mottatt bok. Vi dobbeltsjekker at vi har fått riktig adresse fra deg og tar videre kontakt med distributør for å finne ut hva som har skjedd.
Hvor mye koster det i frakt?
Fri frakt på alle bestillinger over kr 300,-.
Sender dere pakker til Svalbard eller utlandet?
Nei, det gjør vi dessverre ikke.
Faktura
Jeg har ikke mottatt faktura
Faktura sendes på e-post når varen er sendt fra vårt lager. Hvis du ikke finner faktura i din innboks anbefaler vi deg å sjekke søppelpost. Spørsmål om faktura rettes til vår samarbeidspartner Klarna. De kan kontaktes på telefon 21 01 89 91 eller på https://www.klarna.com/no/kundeservice/ .
Jeg har fått purring på en bok jeg har returnert
Da er det ikke blitt registrert at du har returnert produktet. Husk at du må gi beskjed til oss på epost hvis du velger å returnere produktet. Du er ansvarlig for at returnert produkt kommer frem til oss.
Retur
Jeg vil sende produktet i retur. Hva gjør jeg?
Du kan returnere bøker til følgende adresse innen 30 dager fra du har mottatt den:
Jæren Forlag
c/o Jæren Industripartner
Plogfabrikkveien 10
4353 Klepp Stasjon
Vi tilbyr dessverre IKKE gratis retur til våre kunder, så denne må du dekke selv. Utestående faktura blir slettet når boka er kommet i retur. Send oss en epost til post@jarenforlag.no hvis du velger å sende boka i retur, slik at vi får registrert dette. Husk at du som avsender er ansvarlig for at returnert bok kommer frem til oss. Skriv på ditt navn som avsender slik vi vet hvem returen kommer fra.
Koster det noe å returnere?
Du må betale for returporto. Det er ingen andre gebyrer involvert.
Inkasso
Jeg har mottatt inkasso
Hvis vi ikke har mottatt betaling for en faktura etter purring og inkassovarsel, blir saken sendt til inkasso. Vårt inkassobyrå er Alfa inkasso og de tar over saken. Har du spørsmål ber vi deg ta kontakt med dem på post@alfainkasso.no
Ordre
Jeg har ikke mottatt bestillingsbekreftelse. Er min ordre registert?
Du vil få bekreftelse på e-post etter at du har bestilt. Sjekk gjerne i søppelpost / spamfilteret ditt hvis du ikke finner den i vanlig innboks. Vennligst send oss en e-post til post@jarenforlag.no hvis du ikke får bekreftelse, slik at vi kan sjekke at bestillingen har gått gjennom og at vi har riktig epostadresse.
Jeg ønsker å kansellere min ordre
Systemet vårt er automatisk og produktene våre blir sendt ut raskt fra lager. Det er derfor vanskelig for oss å stoppe en bestiling. Har du forhåndsbestilt en bok som ikke er gitt ut enda, er det ingen problem å få kansellert bestillingen. Gi oss beskjed på post@jarenforlag.no så ordner vi det.
Annet
Jeg ønsker ikke å motta flere eposter fra dere
Du kan enkelt melde deg av vårt nyhetsbrev ved å trykke nederst i eposten hvor det står «jeg vil ikke høre mer fra dere».